من یک بی استعداد هستم…

آیا من واقعا بی استعداد هستم؟

استعداد من کجاست ؟
بسیاری از داوطلبان در طول دوران پشت کنکور زمانی که به مشکلی برخورد میکنند

و عملا کار برایشان جلو نمی رود احساس میکنند که فقط خودشان به مشکل برخوردند
و بقیه داوطلبان در حال پیشروی و سبقت گرفتن هستند.
این احساس تا حد زیادی میتواند تاثیر منفی در بازدهی داوطلب داشته باشد.
اما نکته اینجاست که تجربه نشان میدهد بسیار از داوطلبان در طول دوران پشت کنکور موانع مشترک زیادی را تجربه میکنند
و عدم دسترسی و اطلاع داوطلبان از وضعیت این یکدیگر این ذهنیت را برای هر کدام از انها ایجاد میکند که با تجربخه جدیدی رو به رو شده اند

.بارها پیش امده است که داوطلبان پشت کنکوری را دیده ام که در ابتدا حتی از بیان مشکل خودداری میکردند
و این امر میتوانست دلایلی از جمله شخصی بودن و یا ناامید بودن داوطلب از قابل حل بودن مشکل داشته باشد.
یکی از مفاید بزرگ همراهی یک داوطلب با مشاور میتواند همین امر باشد

استعداد
استعداد
که بسیاری از راه حل های مشکلات و موانع خود را میتواند از طریق تجربه یک مشاور با تجربه به دست آورد.

یکی از عمده مشکلات داوطلبان این است که در هنگام احساس میکنند
که برای درسی خاص مباحث را خوب نمی فهمند و این مشکل را به چندین عامل
از جمله اساتید دانشگاه و تنبلی خود فرد و …. ربط میدهند.
شاید جالب باشد که بدانید عمده داوطلبان در دانشگاه های خوب کشور نیز با همچین مشکلی روبه رو هستند.

معمولا داوطلب در چنین شرایطی دو تصمیم را اتخاذ کند.
اولین تصمیم تغییر منبع مطالعه است که در بیشتر موارد اشتباهی بسیار بزرگ است
چرا که عدم ارتباط با منبع جدید میتواند منجر به ناامیدی کامل داوطلب شود.
دومین راه حل هم حذف درسی خاص و احیانا جایگزینی درسی جدید است
که این امر نیز میتواند در نوع خود اشتباهی دیگر باشد
چرا که ضرایب دروس با هم تفاوت دارند و ممکن است
داوطلب با درس جدید ارتباط خوبی برقرار نکند.
در موارد معدودی نیز ممکن است داوطلب هر انچه از ان درس مطالعه کرده را به کل صرف نظر کرده
و همه چیز را دوباره از صفر شروع کند وو با استعداد خوب خود پیش برم

این تصمیم نیز ممکن است ضربه بدتری نسبت به تصمیم های قبل به داوطلب وارد کند.

نکته ای در اینجا بسیار خود نمایی میکند این است که راه حل اصلی و منطقی چقدر میتواند قابلیت اطمینان داشته باشد
و عملا شرایط آزمون و خطا را برای داوطلب ایجاد نکند
چون ممکن است داوطلب زمان کافی برای ازمون و خطا را نداشته باشد.

در چنین شرایطی بهترین راه در مرحله اول حفظ اعتماد به نفس است
به شکلی که داوطلب بپذیرد که عده زیادی با مشکل مشابه برخورد داشته اند.
این اعتماد به نفس اجازه تمرکز بیشتری را به داوطلب میدهد.
در مرحله دوم شناسایی مشکل در پاییه ان میباشد.

به این معنی که در صورتی که مشکل داوطلب اساسی باشد این مشکل میتواند ممکن با مراجعه به منبعی دیگر
صرفا فقط برای ان مبحث بتوان مشکل را حل نمود.

این به معنی تعویض منبع داوطلب نیست فقط به معنی راه حلی است که در زمان مناسب بتواند تاثیر مثبتی را در بازدهی داوطلب ایجاد نماید.
اما در صورتی که مشکل داوطلب جزیی و در حد عدم برقراری ارتباط با بخشی از یک منبع باشد
این مشکل در بسیاری از موارد در دور اول مطالعه وجود دارد و در دور دوم مطالعه این مسئله به صورت خود به خود برای داوطلب حل خواهد شد.

توجه داشته باشد که استفاده از راه حل مناسب نیازمند راهنمایی یک مشاور با تجربه و کار آزموده است و همینطور داشتن استعداد که من  دارم.!

که در ابتدا بتواند منبع مطالعه متناسب با شرایط داوطلب به وی معرفی نماید
و در صورت بروز مشکل مناسب ترین راه حل ممکن را با توجه به انتقال تجربیات باقی داوطلبان در اختیار داوطلب مورد نظر قرار دهد.
فراموش نکنید که انتخاب راه حل به صورت آزمون و خطا نباید صورت بگیرد
چون میتواند پیامد های جبران ناپذیری برای داوطلب به همراه داشته باشد…


در صورتی که تمایل به مشاوره تلفنی با بنده را دارا هستید
میتوانید در این صفحه ثبت نام نمایید.

این جلسه مشاوره کاملا رایگان خواهد بود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *