افزایش سهمیه‌ها موجب ناراحتی جمع کثری از دانشجویان می گردد

معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: حدود دو سال قبل در مجلس پیشنهاد ما این بود که اولا سهمیه اضافه نشوند و ثانیا سالانه حدود یک درصد از سهمیه‌ها کم شود تا میزان آن به حدود 10 درصد برسد.

دکتر عبدالرحمن رستمیان  با اشاره به افزایش 5 درصدی سهمیه خانواده‌های جانبازان و ایثارگران در مجلس قبل برای ورود به دانشگاه اظهار کرد: حدود دو سال پیش که نظیر همین مباحث در مجلس مطرح شد به عنوان مخالف در این موضوع سخنرانی کردم و تاکنون نیز نه شخصا و نه خانوادگی از این سهمیه‌ها استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از وجود سهمیه در میزان متناسب و شرایط  درست خود حمایت می‌کنم، گفت: این افراد زندگی و جان خود را برای این کشور فدا کردند و در همه کشورها برای قهرمانان  جنگ خود تسهیلاتی  وجود دارد اما جانبازان و ایثارگران برای ارزش های والا و بی هیچ چشم داشتی به جبهه رفتند و افزایش سهمیه‌های نامتناسب موجب نارضایتی می‌شود.

در خصوص مساله سهمیه‌ها سوء استفاده‌هایی صورت می‌گیرد چرا که تعداد فرزندان واجد شرایط شهدا، جانبازان و ایثارگران به دلیل گذشتن سال‌های زیاد پس از جنگ کمتر شده و سنین اغلب فرزندان آنها از سن ورود به دانشگاه گذشته است، بنابراین باید سالانه میزان سهمیه‌ها کمتر شود نه اینکه بیشتر شود.

رستمیان اظهار کرد: افزایش سهمیه‌ها و پایین آوردن تراز نمره اختلاف رتبه و ترازها را در دانشگاه افزایش می‌دهد و مشکلات آموزش را بیشتر می‌کند لذا سقف و تراز باید تعیین شود و نباید تغییر می‌کرد. در حالی‌که این سهمیه‌ها می‌تواند بیشتر برای پذیرش دانشجو در دانشگاه هایی نظیر شاهد و بقیه الله در نظر گرفته شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص سهمیه مناطق محروم گفت: این سهمیه نیز در دانشگاه‌هایی مثل تهران و دانشگاه های بزرگ باید سهم متناسبی  داشته باشد و موجب فاصله زیاد بین رتبه های دانشگاهی در یک کلاس نشود. در این راستا لازم است سقف رتبه تعیین شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به عنوان یک رزمنده دوران دفاع مقدس از کم شدن سهمیه دفاع می کنم و معتقدم این دفاع از خانواه‌های رزمندگان و شهدا است.زیرا آنها هرگز نگاه سود طلبی نداشتند و فقط برای یک فداکاری بزرگ به جبهه رفتند. شهدا جانبازان وایثارگران قهرمانان این کشور در همه دوران و محور و ستون انقلاب هستند. همه مدیون آنها هستیم و قدر آنها بزرگتر از آن است که بی مورد و نامتناسب سهمیه‌ها را به اسم آنها اضافه کنیم و موجب نارضایتی شویم چراکه هدف ایثارگری جنگ چیزی جز رضایت‌مندی و خدمت نبوده است.

رستمیان با اشاره به این که علت مخالفت با افزایش سهمیه‌ها این بود که از قبل این میزان سهمیه تکمیل نمیشد و اضافه کردن سهمیه منطقی نبود و این کار جایگاهی نداشت خاطر نشان کرد: ما باید فرایندهایی را در کشور که موجب اعتماد ملی وحدت می‌شود را تقویت کنیم و بتوانیم از هویت‌های ملی و اعتقادی خود با افتخار پاسداری کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *